VARUMÄRKE
Jag försöker regelbundet gå olika kurser inom fotografering och företagande, vilket är mycket inspirerande och lärorikt. Innan jag startade företaget funderade jag mycket kring mitt varumärke, hur jag ville att omgivningen och mina kunder skulle se på mig som fotograf.
Häromdagen såg jag ett webseminarie där föreläsaren sa att "ditt varumärke är inte din logotyp, det är inte vad du säger att det ska vara, utan ditt sanna varumärke är hur andra uppfattar dig". Det där fick mig riktigt nyfiken på att undersöka hur andra uppfattar mig och mina bilder. Jag bad mina facebookläsare att skriva ner de 3 första orden som de spontant kom att tänka på när de tänkte på mig som fotograf och på mina bilder. Det här är resultatet:

(Stora ord är sådana ord som förekom många gånger och de minsta orden förekom bara en gång.) Jag har rensat lite bland orden och ändrat så att liknande ord blivit samma (t ex bebis har jag ändrar till baby och amerikainspirerad har blivit amerikanskt då det ordet fanns med också). Orden proffsig, professionell och proffsigt har jag lämnat som de är. Funderade på att ta bort dem helt då jag tycker att det är självklart att en fotograf ska vara professionell, men sedan lämnade jag ändå kvar dem.
Det känns helt fantastiskt att få läsa så många positiva ord om sig själv och jag vill tacka alla er som tog er tid att skriva ner vad ni förknippar med mig! Tack, tack, tack!!! ♥
Jag ska nu analysera den här bilden lite, se vilka ord jag själv trodde skulle finnas med, om det saknas ord som jag vill ska förknippas med mig, vilka ord jag skulle vilja se större och vilka ord som kanske inte är så viktiga. På något sätt kanske jag lyckas använda det här för att utveckla och förbättra mitt varumärke ♥♥♥
Kommentarer
Trackback