Now I Lay Me Down To Sleep

Jag har länge funderat på hur det skulle vara att hjälpa par vars graviditet inte slutat som de tänkt sig, vars bebis av en eller annan anledning inte stannar kvar i livet, genom att göra fina porträtt på barnet. Jag tror att det skulle vara uppskattat av många som drabbats och något väldigt fint att kunna ge någon i sin sorg. Jag har funderat mycket på om jag skulle klara av det mentalt... Idag såg jag det här klippet på youtube och tårarna sprutade på mig! Förmodligen är jag alldeles för känslosam för att kunna genomföra en sådan porträttsession. Men vilket fint uppdrag det skulle vara! All min vördnad till de fotografer som jobbar gratis för NILMDTS (Now I Lay Me Down To Sleep)! ♥♥♥ KÄRLEK!!!


Kommentarer
Postat av: SimplyElina

♥♥♥ Trodde mitt hjärta skulle brista! All respekt till dessa fotografer samt alla drabbade familjer ♥♥



Är lyckligt lottad med mina två underverk ♥

2012-01-05 @ 09:54:57
URL: http://simply-elina.blogspot.com
Postat av: Sandra - Mamma till Wilmer och Joline

Hjälp! SÅ fint! Men herregud, de skulle ju vara så himla svårt att klara av en sån uppgift... Man bölar ju bara av att se filmen...

Men så vackert och strongt gjort av de som klarar av det.

2012-01-05 @ 10:25:01
URL: http://sandrasblogg.se
Postat av: Nathalie

Usch fy tårarna bara rullar men så fin sak att göra om man hade psyket att klara av det. Jag har det verkligen inte jag bryter ihop totalt.

2012-01-05 @ 10:57:12
URL: http://nathssfoto.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Jag tyckte det var så fint så jag delar den här på min blogg också

2012-01-05 @ 11:01:44
URL: http://nathssfoto.blogg.se/
Postat av: Linda Biresevphoto

Men guuud va sorgligt. grät mig genom hela videon och tårarna rinner fortfarande. Om nån skulle få fota mitt barn i en sån här situation så skulle det få vara du Laila.

Nu ska jag samla ihop mig och torka tårarna för att eventuellt göra plats för nya..då jag ska in till vetrinären snart med min älskade katt som jag hoppas ska få ta med mig hem igen. Jag har haft honom i 13 år och han är ju oxå min älskade lilla bebis ♥

Kram Linda

2012-01-05 @ 12:09:52
URL: http://biresevphoto.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Jaaa fy vad jag grät när jag såg det och sen visade jag sambon när han kom hem och då grät jag igen. Tycker att de som jobbar med de där är fantastiska och har riktiga guldhjärtan och för att de orkar och ge så fina minnen av en sak som är så fruktansvärt hemskt och otänkbart.

2012-01-05 @ 21:15:40
URL: http://nathssfoto.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Nej jag tror inte det finn någon uttalad svensk motsvarighet (tyvärr) men jag vet att när en bekant förlorade sitt barn så kom det en fotograf och fotade bebisen, vet dock inte vem. Jag skulle också jättegärna ge folk såna här minnen men jag vet inte om jag orkar men är nyfiken på det. Kanske något att starta upp och engagera fotografer runt om i landet?!!

2012-01-05 @ 21:32:38
URL: http://nathssfoto.blogg.se/
Postat av: Monica

Hej Laila. Jag träffar dessa föräldrar och barn då och då. Det är en overklig upplevelse att se ett dött barn. Overkligt, fel och hemskt. Jag bär det alltid med mig. Och jag minns dem alla. Du skulle göra ett fantastiskt jobb men du skulle få mkt att bära med dig.

2012-01-05 @ 23:11:20
Postat av: Fotograf Laila Villebeck

Åh, Monica! Jag beundrar er läkare, barnmorskor, psykologer och andra som möter dessa familjer! Jag har ofta tänkt på vilket underbart jobb barnmorskor har som får möta glädjen när ett nytt liv kommer till världen, men jag slås ibland också av att det måste vara hemskt svårt när barnet inte lever...



Jag är så glad att jag i mitt arbete som nyföddfotograf får chansen att träffa dem som det gått bra för, som har sin prins eller prinsessa hemma hos sig och som rider på en våg av lycka. Jag får ta del av det allra finaste som finns!



Men jag glömmer inte dem som sörjer ett förlorat barn heller, trots att jag aldrig kommit i kontakt med några sådana familjer på nära håll. (Tårarna rinner på min kind återigen...)



Kram på dig bästaste Monica! Du är en hjälte :) ♥

2012-01-05 @ 23:39:56
URL: http://lailavillebeck.blogg.se/
Postat av: Linda Biresevphoto

Tack för din kommentar, jag kommer ju inte ens ihåg vad jag skrev till dig tidigare..för mycket tårar misstänker jag. Och många fler tårar har det blivit under hela em. Min älskade vän Sotis fick somna in strax efter fyra tiden idag. Jag känner mig så fruktansvärt tom och det gör så ont att inte ha honom hos mig längre. Jag går och tittar efter honom i hela huset men vet att han inte kommer tillbaka. Jag har dock många fina minnen av vår låånga tid tillsammans. Han va en underbar och snäll katt..finns inte många som honom. ♥

Kram Linda

2012-01-05 @ 23:57:57
URL: http://biresevphoto.blogg.se/
Postat av: Katarina

Så otroligt vackert. Jag grät också igenom denna video.

Jag tror att du skulle kunna göra ett enormt vackert jobb här. Du ska nog inte vara rädd för det. Tror att det behövs även här.

Att visa känslor i denna stund hjälper nog även föräldrarna.

Jag har också jobbat inom vården förut, tack och lov har jag inte sett barn dö, men att vara med om jobbiga stunder tar på alla och stärker alla.

Att dessutom få den äran att vara en hjälpande hand i dessa stunder är bland det finaste som finns.

Tror att du skulle vara mycket bra för ett sådant uppdrag :)

2012-01-06 @ 16:07:02
URL: http://brakatarina.se
Postat av: Veronica

Snyft Så vackert!! <3

2012-01-06 @ 21:57:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Fotograf Laila Villebeck,
Linköping, Östergötland

Fotografen med babyn i fokus! Laila har tagit sin hobbyverksamhet ett steg längre och driver nu sitt eget företag som fotograf med inriktning mot gravidfotografering, nyföddfotografering, babyfotografering och barnfotografering. Jobbar även som bröllopsfotograf. Följ med i bloggen och låt er inspireras av alla bilder! Välkomna!

Godkänd för F-skatt!

bloglovin

Kontakta mig via mail:
[email protected]


JAG SAMARBETAR MED:




GRAVIDFOTOGRAFERING
Att vara gravid är en unik situation i livet! Som fotograf hjälper jag dig att bevara det vackra som graviditeten innebär. Du kan ta dina porträtt i studio i centrala Linköping, i hemmamiljö, eller utomhus. Partner och/eller tidigare barn är välkomna att vara med.
Läs mer på min hemsida!

NYFÖDDFOTOGRAFERING
Ett mirakel! En av mina stora passioner som fotograf är att fota nyfödda. När babyn är 4-10 dagar gammal är chansen störst att fånga de härliga egenskaperna hos er pojke eller flicka. Min studio ligger i Linköping, Östergötland.
Läs mer på min hemsida!

BABYFOTOGRAFERING
En graviditet kan kännas oändligt lång, men när babyn väl kommer går tiden fort! Glöm inte att föreviga de viktiga stegen i babyns utvecklig! De vanligaste tidpunkterna att ta babyporträtt är när de har lärt sig sitta (ca 6 mån) och när de fyller ett år.

ETTÅRSFOTOGRAFERING
Den första födelsedagen är speciell! Jag är glad att så många väljer att låta barnen göra sina ettårsporträtt hos mig. Under en vanlig ettårsfotografering försöker jag fånga det som är speciellt för barnet. Utvecklingen ser ju olika ut, och det kan handla om att stå (med eller utan stöd), ev gå, krypa, klappa händerna, vinka osv osv
Läs mer på min hemsida!

BARNFOTOGRAFERING
Att jobba som barnfotograf är något jag verkligen älskar! Alla barn är olika och jag strävar efter att fånga varje barns personlighet på bild. Jag tar ert barns porträtt i studio, hemmamiljö eller utomhus.
Läs mer på min hemsida!

REFERENSER
”Laila är en enastående fotograf och vi är oerhört tacksamma för alla vackra bilder hon tagit på våra barn. Hon har följt dem från allra första början och har verkligen lyckats fånga de där fantastiska ögonblicken på bild.”
Amanda, mamma till Thure och Selma

"Vår dotter Alva (tre och ett halvt år) kan, tack vare Laila, leka sig igenom hela fotosessionen. Detta har resulterat i helt oemotståndliga foton där man verkligen kan se hur Alva njuter av livet. Vi kan inget annat än rekommendera Laila till alla som vill anlita en proffsig och lekfull fotograf."
Ann-Charlotte och Andreas

"Laila är framför allt professionell, men även lättsam, glad och humoristisk - vilket ger underbara bilder som resultat. Hon vet hur man fångar två hjärtans stora livsögonblick, och gör det med glans. Laila är praktisk och ger väldigt bra och tydlig feedback. Vi rekommenderar varmt Laila som bröllopsfotograf!"
Evelina och Johan

"Vi är så glada att vi anlitade Laila som vår bröllopsfotograf. På ett avslappnat och proffsigt sätt lyckades hon både ta otroligt vackra porträttbilder samt fånga alla de speciella ögonblicken under vigseln. Hon har verkligen känslan för hur man tar bilder som är naturliga och sprider värme. Vi kan absolut rekommendera Laila som fotograf på er stora dag!"
Sandra och Erik


Blogg listad på Bloggtoppen.se
http://www.barnfotografer.se