♥ Nyföddfoto: Rasmus 7 dagar ♥



Den här underbara krabaten träffade jag under ca 2½ timme i torsdags! Rasmus, bara 7 dagar gammal. Just den här dagen var Rasmus en trött kille och det tackade jag för - det gick väldigt smidigt att fota honom. Han var så söt att mitt hjärta smälte!!! Jag tror dock inte att känslorna var besvarade, för Rasmus verkade tycka att jag var väldigt tråkig - så fort jag började prata så somnade han! Haha!

Fotograferingen med Rasmus var min femte nyföddfotografering och jag blir bara mer och mer övertygad om att det är det här jag vill göra! Jag känner en sådan lycka när jag får träffa både blivande föräldrar, och föräldrar som alldeles precis fött ett litet underverk till världen. Att få dela en familjs stora och viktiga upplevelser som det innebär att vänta och att få ett barn är ett privilegium som jag vårdar ömt! :)

Kommentarer
Postat av: becca

Awww vad söt ! Bra bild!

2011-07-05 @ 11:48:33
URL: http://fotobex.blogg.se/
Postat av: Frida

Alldeles underbar bild! Vilken skönhet! Jag tror också att detta är något du ska hålla på med, det brukar synas i bilderna när man älskar att ta kort på ett speciellt motiv :)

2011-07-05 @ 12:02:56
URL: http://fridelinfotar.blogg.se/
Postat av: Rebecca - Mamma till Tove

Otroligt fin bild !

2011-07-05 @ 17:17:14
URL: http://rebeccathoren.wordpress.com
Postat av: Mamma

Jättefin bild! Så söt! :-)

2011-07-05 @ 20:11:23
Postat av: Tessan

Helt suverän bild!

2011-07-05 @ 21:59:03
Postat av: Mia

men så söt.. Jag har snart två nyföddsfotograferingar och det skall bli så underbart roligt att få träffa dessa två (snart) nya liv..



Kram Mia

2011-07-05 @ 23:50:54
URL: http://nattmia.blogspot.com
Postat av: Dessi - Home and desire

Den här var helt galet bra! Älskar mössan och den avslappnade attityden!

2011-07-05 @ 23:58:28
URL: http://www.homeanddesire.blogspot.com
Postat av: Kikki

Bedårande! Du lyckas alltid med nyfödda så det SKA Du absolut inrikta Dig på!

2011-07-07 @ 10:52:22
URL: http://minbubba.blogspot.com
Postat av: Dess (vän till mamman)

Helt underbar bild på sötaste Rasmus! Duktig du är!

2011-07-09 @ 18:08:52
URL: http://meija.blogg.se/
Postat av: Jen Fotografi - Fotograf i Västervik

Jag känner också att jag vill inrikta mig mot nyfödda. Tyvärr känns det som att folk här i Sverige är lite emot den här typen av fotografering ("typiskt amerikanskt") så jag har till och med haft svårt att hitta bebisar att fota gratis (för att öva), men nu har jag haft tre iaf så jag känner att jag kan börja mer på riktigt =)

2011-07-12 @ 23:59:53
URL: http://jenfotografi.blogg.se/
Postat av: Jen Fotografi - Fotograf i Västervik

Ja men vi får hoppas :) Dock vill man ju inte att det blir FÖR stort, man vill ju iaf vara ensam om det i sin stad ;) Men jag hoppas iaf att folk ändrar sin åsikt lite mer. Läste i en blogg för inte alls länge sen att det inte är okej att fota intet vetande sovande bebisar med mössor och grejer. Men utan mössor gick bra. Vad nu skillnaden skulle vara.. Kram Jennica

2011-07-13 @ 16:07:58
URL: http://jenfotografi.blogg.se/
Postat av: Sandra - mamma till Levis

Efter att ha kollat runt i din blogg och sett bilder som den ovan önskar jag att jag har flyttat till östergötland när nästa bebis kommer! Vilka underbara bilder (och även de som inte har nyfödda som motiv såklart!).

2011-07-18 @ 21:26:16
URL: http://sandraolevis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Fotograf Laila Villebeck,
Linköping, Östergötland

Fotografen med babyn i fokus! Laila har tagit sin hobbyverksamhet ett steg längre och driver nu sitt eget företag som fotograf med inriktning mot gravidfotografering, nyföddfotografering, babyfotografering och barnfotografering. Jobbar även som bröllopsfotograf. Följ med i bloggen och låt er inspireras av alla bilder! Välkomna!

Godkänd för F-skatt!

bloglovin

Kontakta mig via mail:
[email protected]


JAG SAMARBETAR MED:




GRAVIDFOTOGRAFERING
Att vara gravid är en unik situation i livet! Som fotograf hjälper jag dig att bevara det vackra som graviditeten innebär. Du kan ta dina porträtt i studio i centrala Linköping, i hemmamiljö, eller utomhus. Partner och/eller tidigare barn är välkomna att vara med.
Läs mer på min hemsida!

NYFÖDDFOTOGRAFERING
Ett mirakel! En av mina stora passioner som fotograf är att fota nyfödda. När babyn är 4-10 dagar gammal är chansen störst att fånga de härliga egenskaperna hos er pojke eller flicka. Min studio ligger i Linköping, Östergötland.
Läs mer på min hemsida!

BABYFOTOGRAFERING
En graviditet kan kännas oändligt lång, men när babyn väl kommer går tiden fort! Glöm inte att föreviga de viktiga stegen i babyns utvecklig! De vanligaste tidpunkterna att ta babyporträtt är när de har lärt sig sitta (ca 6 mån) och när de fyller ett år.

ETTÅRSFOTOGRAFERING
Den första födelsedagen är speciell! Jag är glad att så många väljer att låta barnen göra sina ettårsporträtt hos mig. Under en vanlig ettårsfotografering försöker jag fånga det som är speciellt för barnet. Utvecklingen ser ju olika ut, och det kan handla om att stå (med eller utan stöd), ev gå, krypa, klappa händerna, vinka osv osv
Läs mer på min hemsida!

BARNFOTOGRAFERING
Att jobba som barnfotograf är något jag verkligen älskar! Alla barn är olika och jag strävar efter att fånga varje barns personlighet på bild. Jag tar ert barns porträtt i studio, hemmamiljö eller utomhus.
Läs mer på min hemsida!

REFERENSER
”Laila är en enastående fotograf och vi är oerhört tacksamma för alla vackra bilder hon tagit på våra barn. Hon har följt dem från allra första början och har verkligen lyckats fånga de där fantastiska ögonblicken på bild.”
Amanda, mamma till Thure och Selma

"Vår dotter Alva (tre och ett halvt år) kan, tack vare Laila, leka sig igenom hela fotosessionen. Detta har resulterat i helt oemotståndliga foton där man verkligen kan se hur Alva njuter av livet. Vi kan inget annat än rekommendera Laila till alla som vill anlita en proffsig och lekfull fotograf."
Ann-Charlotte och Andreas

"Laila är framför allt professionell, men även lättsam, glad och humoristisk - vilket ger underbara bilder som resultat. Hon vet hur man fångar två hjärtans stora livsögonblick, och gör det med glans. Laila är praktisk och ger väldigt bra och tydlig feedback. Vi rekommenderar varmt Laila som bröllopsfotograf!"
Evelina och Johan

"Vi är så glada att vi anlitade Laila som vår bröllopsfotograf. På ett avslappnat och proffsigt sätt lyckades hon både ta otroligt vackra porträttbilder samt fånga alla de speciella ögonblicken under vigseln. Hon har verkligen känslan för hur man tar bilder som är naturliga och sprider värme. Vi kan absolut rekommendera Laila som fotograf på er stora dag!"
Sandra och Erik


Blogg listad på Bloggtoppen.se
http://www.barnfotografer.se