Svar på frågestunden

1. På de bilder med spegling i golvet, är det plexiglas du använder? Eller något annat?
/Lotta
 
   
Ja, det är plexiglas :)                
 
2. Vad var det som fick dig att byta yrke? Och hur vågade du satsa? Saknar du dina gamla ykreskarriär ibland och tror du att du någon gång kommer att återvända dit?
/Åsa
Innan jag startade eget företag som fotograf jobbade jag på Linköpings universitet, där jag doktorerade inom ämnet proteinkemi. Det som fick mig att välja att inte fortsätta min akademiska karriär var nog insikten att ju högre upp i hierarkin inom universitetet som man kommer, desto mer pappersarbete blir det. Det jag tyckte var allra roligast med forskningen var att faktiskt vara på labbet och utföra experimenten. Jag är en konstnärssjäl och vill SKAPA. Jag kunde inte se mig själv sitta och ägna mig åt att söka anslag, undervisa, stressa runt på möten osv osv. Mycket av det som det innebär att vara forskare är likt hur det är att driva eget företag. Som egen företagare är det såklart också en massa pappersarbete, men det här är något jag verkligen brinner för :)
 
Just nu saknar jag inte forskarvärlden i sig. Jag saknar arbetskamraterna och gemenskapen, men jag trivs så bra med det jag håller på med nu och jag får träffa så många spännande människor inom så många olika områden som jag inte hade träffat om jag fortsatt med min forskarkarriär, så jag känner att jag gjort helt rätt val. ♥
 
3. Jag har ju länge funderat på att fråga dig om vilka blixtar du använder.. styrka? Och hur många blixtar har du för att få till den vita bakgrunden? Det skulle vara jättekul att få se din studio och hur du har ställt upp allting.. kanske lite bts
/Linda
Just nu hyr jag in mig i Studiefrämjandets studio och där har de 5 st blixtar av märket Hensel. Jag använder alltemellan 1-4 blixtar under en fotografering, beroende på vilken typ av fotografering det är och vilken stil bilderna ska ha. Blixtarna är 500ws och 1000ws. Jag håller gärna privatkurser för att visa olika ljusuppsättningar och hur man kan "bygga upp" ljuset :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Fotograf Laila Villebeck,
Linköping, Östergötland

Fotografen med babyn i fokus! Laila har tagit sin hobbyverksamhet ett steg längre och driver nu sitt eget företag som fotograf med inriktning mot gravidfotografering, nyföddfotografering, babyfotografering och barnfotografering. Jobbar även som bröllopsfotograf. Följ med i bloggen och låt er inspireras av alla bilder! Välkomna!

Godkänd för F-skatt!

bloglovin

Kontakta mig via mail:
[email protected]


JAG SAMARBETAR MED:




GRAVIDFOTOGRAFERING
Att vara gravid är en unik situation i livet! Som fotograf hjälper jag dig att bevara det vackra som graviditeten innebär. Du kan ta dina porträtt i studio i centrala Linköping, i hemmamiljö, eller utomhus. Partner och/eller tidigare barn är välkomna att vara med.
Läs mer på min hemsida!

NYFÖDDFOTOGRAFERING
Ett mirakel! En av mina stora passioner som fotograf är att fota nyfödda. När babyn är 4-10 dagar gammal är chansen störst att fånga de härliga egenskaperna hos er pojke eller flicka. Min studio ligger i Linköping, Östergötland.
Läs mer på min hemsida!

BABYFOTOGRAFERING
En graviditet kan kännas oändligt lång, men när babyn väl kommer går tiden fort! Glöm inte att föreviga de viktiga stegen i babyns utvecklig! De vanligaste tidpunkterna att ta babyporträtt är när de har lärt sig sitta (ca 6 mån) och när de fyller ett år.

ETTÅRSFOTOGRAFERING
Den första födelsedagen är speciell! Jag är glad att så många väljer att låta barnen göra sina ettårsporträtt hos mig. Under en vanlig ettårsfotografering försöker jag fånga det som är speciellt för barnet. Utvecklingen ser ju olika ut, och det kan handla om att stå (med eller utan stöd), ev gå, krypa, klappa händerna, vinka osv osv
Läs mer på min hemsida!

BARNFOTOGRAFERING
Att jobba som barnfotograf är något jag verkligen älskar! Alla barn är olika och jag strävar efter att fånga varje barns personlighet på bild. Jag tar ert barns porträtt i studio, hemmamiljö eller utomhus.
Läs mer på min hemsida!

REFERENSER
”Laila är en enastående fotograf och vi är oerhört tacksamma för alla vackra bilder hon tagit på våra barn. Hon har följt dem från allra första början och har verkligen lyckats fånga de där fantastiska ögonblicken på bild.”
Amanda, mamma till Thure och Selma

"Vår dotter Alva (tre och ett halvt år) kan, tack vare Laila, leka sig igenom hela fotosessionen. Detta har resulterat i helt oemotståndliga foton där man verkligen kan se hur Alva njuter av livet. Vi kan inget annat än rekommendera Laila till alla som vill anlita en proffsig och lekfull fotograf."
Ann-Charlotte och Andreas

"Laila är framför allt professionell, men även lättsam, glad och humoristisk - vilket ger underbara bilder som resultat. Hon vet hur man fångar två hjärtans stora livsögonblick, och gör det med glans. Laila är praktisk och ger väldigt bra och tydlig feedback. Vi rekommenderar varmt Laila som bröllopsfotograf!"
Evelina och Johan

"Vi är så glada att vi anlitade Laila som vår bröllopsfotograf. På ett avslappnat och proffsigt sätt lyckades hon både ta otroligt vackra porträttbilder samt fånga alla de speciella ögonblicken under vigseln. Hon har verkligen känslan för hur man tar bilder som är naturliga och sprider värme. Vi kan absolut rekommendera Laila som fotograf på er stora dag!"
Sandra och Erik


Blogg listad på Bloggtoppen.se
http://www.barnfotografer.se